Rekruttering/headhunting

Når du skal ansætte nyt personale, er det ofte tiden, der er afgørende. Uanset om det er en ny controller, salgschef eller økonomichef, du ønsker ansat, skal det være den helt rigtige person.

Bencke & Partners kan hjælpe dig og vi er fleksible i forhold til at finde den løsning, der matcher din virksomheds akutte eller langsigtede rekrutteringsbehov. Vi arbejder systematisk og metodisk med afdækning af markedet og vil tidligt i forløbet stå klar med et detaljeret overblik over, hvilke navngivne virksomheder og kandidater der skal kontaktes for en indledende dialog.

Rekrutteringsproces

Hos Bencke & Partners lægger vi stor vægt på den indledende fase og dialog, da den vil være afgørende for det endelige resultat.
Vi bruger derfor energi på at lære din virksomhed og relevante interessenter at kende i en dybdegående virksomhedsanalyse.

Vi er grundige i vores tilgang og går ikke på kompromis med kvalitet.

1

Opstart af rekruttering/headhunting

  • Afdækning af virksomheden, afdelingen, lederen og stillingen
  • Definere faglige kvalifikationer og personlige kompetencer
  • Udarbejdelse af kandidat-/virksomhedsanalyse
  • Rekrutteringsplan og tidsplan afstemmes = styringsværktøj gennem processen

2

Annoncering, search og longlist

  • Detaljeret markedsscan af egnede kandidater
  • Aktivering og bearbejdning af netværk
  • Field search i relevante brancher
  • Profilering af annonce
  • Præsentation af longlist (inden for 1½ uge)

3

Vurdering, udvælgelse og shortlist

  • Screening og udvælgelse
  • Indledende interviews med fokus på motivation og faglige kompetencer
  • Bearbejdning af kandidater
  • Præsentation af shortlist
  • Input fra kandidater (markedsanalyse)

4

Interviews og udvælgelse

  • Personlige interviews hos Bencke & Partners med fokus på en dybdegående 360 grader afdækning af kandidaterne
  • Test og tilbagemelding (MPA, PAPI 3N og ACE)
  • Indhentning af referencer

5

Præsentation og 1. samtaler

  • Gennemgang af kandidatpræsentationer med virksomheden
  • 1. samtaler mellem virksomheden og udvalgte kandidater

6

2. samtaler

  • Test og tilbagemelding (MPA, PAPI 3N, PI og ACE)
  • Indhentning af referencer 
  • Indhentning af straffeattest 
  • 2. samtaler mellem virksomheden og udvalgte kandidater 
  • Beslutning og kontraktforhandling 

7

Opfølgning og evaluering

  • Evaluering af processen inden for 1. måned
  • Opfølgning efter kandidatens opstart
  • Evalueringsmøde hos virksomheden efter 3 måneder

Tidshorisont:

Vores rekrutteringsproces tager omkring 6 uger afhængig af kompleksitet, hvilket vil blive afstemt med jer inden opstart.

Kvalitetsgaranti:

Bencke & Partners yder en garanti på 3 måneder, såfremt kunden beslutter sig for at opsige ansættelsesaftalen, eller kandidaten vælger at opsige sin ansættelse i løbet af 3 måneder fra ansættelsens start.